Kennismaking- Testdag CarbageRun TT Assen

21 januari 2012

Vandaag al vroeg op pad met broodjes en chocolade melk voor iedereen. Net schoolreisje, maar dan voor grote mannen. Ranald als eerste opgehaald. Lag echter nog te slapen. Na een kort ochtend ritueel is hij snel ingestapt om daarna onze VIP op te halen. Deze zat al vabaf 09:00 uur te wachten terwijl we daar rond 9:45 aan kwamen. Daarna Allie opgehaald om vervolgens onze reis naar Assen te starten.

Omdat we langs een goedkoop (wat is tegenwoordig nog goedkoop!) pompstation kwamen hebben we de Jaq maar eens een keer afgetankt. Je hoorde dat de auto dit lekker vond en dat zij dit al tijden niet had mee gemaakt.

Onderweg naar `assen hebben we de eerste collega's al gespot. Op de parkeerplaats aldaar stonden we met zo'n 165 maffe auto's op een rijtje. Sommige waren al super mooi toegetakeld en eeen ander moest nog opgeleukt worden.

Leuke training gehad in het bochten nemen op het circuit. Later gingen we noodstops oefenen. Voor een autio met ABS is dit heel anders als zonder ABS. Wij wisten niet wat we hadden. Wel ABS dus, en dat betekende dat als je daarmee wil remmen dat je vol overtuiging het pedaal direct helemaal tot op de bodem moet intrappen. De ABS regeld de rest.

Als laatst nog even sneeuwkettingen er onder leggen. Dit is ons niet gelukt omdat de achteras van de Jag wel heel erg laag is. Als er straks ook nog bagage inzit is de speling onder de wielkassen ook nihil, en zullen we wel een krik nodig hebben om ze er op te leggen.

a.s. Dinsdag gaan we nog maar eens oefenen om dit voor elkaar te krijgen. Lekker warm in de loods.

Sponsors komen nog steeds binnen en zijn ook nog steeds welkom.

Groet'n uut Meppel.