Dag 5 Cortina -Kirchberg

18 februari 2012 - Kirchberg Tirol, Oostenrijk

Bon Giorgio. De wekker van Jaap won het dit keer van die van Ronald. Het vooroorlogse hotel in Cortina was prima. Bedden met lakens en dekens! Volgens Jaap blijft de scheet daar beter onder hangen. In de ontbijtzaal, allemaal Carbagerunners. En tussen de etenswaren lag ter decoratie een houten vaatje die onder een St. Bernardshond past. Daar hebben we eergisteren @&€&@;? 3 uur voor omgereden en niet gevonden. Op naar de start voor de laatste opdrachten. 1) verschijn met alle teamleden voor de jury gekleed in een ledergoed of diende. 2) Alle teamleden dragen aan hun linkervoet een roze schoen 3) alle teamleden dragen aan hun rechtervoet een gele schoen. 4) Alle teamleden dragen op hun hoofd een trioler hoedje. Dit zijn in totaal 8 punten en als het plaatje kompleet is krijg je 2 bonus punten.
Na kort beraad besloten we de snelste route te nemen naar Insbruck over de Brennerpas, om daar te gaan shoppen. We hebben besloten dat investering te doen omdat we voor ons gevoel toch wel kans hebben op een prijs. Onderweg kwamen we op het idee om Willem Bisschop in Elmau te bellen en om hem te vragen naar lederhosen. Via Christiaan kregen we het telefoonnummer van Ronita en die vond het prachtig dat we haar belden. Ze kon geen lederhosen voor ons regelen maar wel dirndls. Nou dat kon natuurlijk ook dus wij eerst naar Insbruck daar 3 paar gympies en 4 spuitbussen met roze en gele verf en in de parkeergarage botvierden we al ons graffiti talent op de linker en rechter gymschoen. Zag er fantastisch uit. In de souveniersshop nog 3 triolen hoedjes gescoord en we konden op weg naar Ellmau. Daar stond Ronita ons al metopen armen op te wachten. Ze vond het allemaal een goeie grap en ook leuk om elkaar weer eens te zien na zo'n lange tijd. We besloten daar ook maar even te gaan eten, gezellig!
Afscheid genomen van skihut Fabels en op zoek naar ons appartement. Juul van der Laan onze thuiscoach stond al op ons te wachten en nadat we ons helemaal hadden ingekwartierd hezen we ons in de dirndls en konden we voor de Jury verschijnen in dirndl met triolen hoedje en gele schoen aan de rechtervoeten een rozenschoen aan de linker. Dit moeten gewoon keihard 10 punten zijn. Vallen we in de prijzen? Onder luid gejuich kwamen we de Tiroler ( adres skibaan bekend van oh oh Tirol) binnen. En presenteerden ons aan de jury. Yes! 10 punten. We hebben nu 44 van de 50 punten. Goed voor een prijs? Wachten tot acht uur eerst maar een biertje. Broer Hans van Allie was ook overgekomen uit Zell Am See dus dat was ook leuk. De Tiroler deed ervaren aan om ons naar het zin te maken met paaldanseressen kleine Gore drankjes en een overdaad aan Hollandse muziek.
De prijsuitreiking kwam de organisatie bedankte iedereen die mee had gedaan en reikte de originaliteitsprijs uit aan het bobslee team. Terecht want die hadden echt een fantastische auto. (schiet nou toch eens op) na veel geouwehoer was het zover. Het bleek dat er 4 teams de beste waren met. Jawel! 44 punten! Wat nu? De organisatie heeft besloten de prijzen te verdelen onder twee eerste en twee tweede plaatsen. De teams die de opdrachten de eerste dagen het best hadden uitgevoerd waren de winnaars. (nu wisten we nog niks) ze begonnen met de 2 tweede prijzen van 500 euro per stuk. Daar zaten we niet bij. Het zou toch niet? Toen noemden ze de eerste prijswinnaars op en als aller aller laatste DE HEREN VAN WELEER! We hadden gewonnen 1000 euro. Het dak ging eraf. We werden gehuldigd met champagne en die fles spoten we natuurlijk over het publiek. We werden als helden door iedereen gefeliciteerd, en we namen ons tweede biertje. Oeps mijn neus groeit. We stortten ons in de dansende feestmassa en voelden ons echt kampioenen. En terecht want wij zijn de enige echte eerste prijswinnaars van de allereerste Carbagerun wintereditie 2012. Wat er verder nog allemaal gebeurde weten we niet meer, maar jullie moeten niet dronken dat we denken zijn geworden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique Visscher:
    18 februari 2012
    Te gek mannen!!! Nogmaals van harte gefeliciteerd, wij drinken er nu ook een biertje op! En daarna misschien nog wel één!
  2. Werner Hogenkamp:
    18 februari 2012
    Jammer, gedeeld eerste! Volgend jaar beter...
  3. Marcel Visscher:
    18 februari 2012
    Mooi verhaal weer. Gefeliciteerd en geniet er nog ff van.
  4. Jannie:
    18 februari 2012
    Geweldig en nu geen bier meer maar skiën!
  5. Appie:
    Mannen super gefeliciteerd.
  6. Apres skibar Fabels:
    18 februari 2012
    Mannen van harte gefeliciteerd met het behalen van de gedeelde eerste prijs...!
    Volgend jaar kunnen we meer telefoontjes verwachten denk ik. Nogmaals van harte en rij veilig naar huis maandag.
    Gr. Van het hele Fabels team.
  7. Wieger:
    18 februari 2012
    Mannen, van harte gefeliciteerd met de behaalde 1e prijs. Groeten vanuit het altijd mooie Busselte.

Elma en Wieger
  8. rob bats:
    19 februari 2012
    niks mis met een derde biertje :) mooi verhaal!

Rob
  9. Rene Belderbos:
    20 februari 2012
    Het was nog lang onrustig in de Alpen. Maarrrrr proficiat!!!!
  10. Jilmer Zijlstra:
    31 maart 2012
    Hoi jongens,

Leuk verhaal! Toch mooie dingen beleefd onderweg. Kunnen jullie me misschien even een adres toe mailen? We hebben jullie card-reader hier namelijk nog liggen. Dan sturen we die even terug.

Groeten van Jilmer en Mark.