Dag 2 Freiburg - Davos

14 februari 2012 - Davos, Zwitserland

Dag 2 worden we wakker met een ontzettende droge bek. Hoe kan dat nou? Waarschijnlijk toch de Pizza. Uitbater Frank van het Hotel schotelde ons een fantastisch ontbijt voor en tijdens het afrekenen verontschuldigde hij zich dat wij in totaal met ons 3en 84 euro moesten betalen. Haha geen geld. Op naar de start van de run, de opdrachten van vandaag in ontvangst nemen. Dit keer doe-opdrachten in het teken van valentijnsdag. Opdracht: 1) breng een serenade aan een vrouw op balkon met een roos tussen je tanden en een gitaar op je knieën, en maak daar een foto van. 2) neem de merknaam van je auto mee in chocoladeletters naar de finish. 3) Maak een foto van een teamlid in een berenpak. 4) Maak een foto van een teamlid knuffelend met iemand van het andere geslacht op de motorkap van je auto. 5) Maak een foto van een teamlid zuigend aan een roze dildo.

Veel runners vertrokken al richting Davos, terwijl wij besloten om in de dichtstbijzijnde grote stad te kijken of we aan alle attributen te kunnen komen. Een gouden keuze, want in een Duitse stad met carnaval op komst is alles te krijgen. dus Ronald een berenpak aanpassen in een warenhuis en klaar. Speelgoedgitaar en roos gekocht en vervolgens bij een winkel met een balkon de dame achter de kassa gehaald en klik, klaar opdracht 2. Chocoladeletters is toch echt iets Nederlands. Niet te krijgen in Duitsland. Het idee om met hagelslag Jaguar op de tafel van de organisatie te schrijven, werd ons alternatief. We gaan eerst proberen om van stukken chocola letters te maken. Bij de plaatselijke sexshop hadden ze een prachtige roze dildo voor ons, we kregen zelfs de batterijen er gratis bij! De foto's maken in een drukke winkelstraat zorgde voor zulke komische taferelen dat we het bijna in de broek deden van het lachen. Zo, nu alleen nog een dame op de motorkap Maar die vinden we vast ook wel in Davos, dus en route!

Prachtige route had de organisatie uitgezet tussen besneeuwde hellingen en langs kleine wintersport plaatsjes. Geweldig! Tot er een lampje ging branden, " check youre engine " Wij stoppen en Jaap dook onder de motorkap. Niks aan de hand zei Jaap de motor zit er nog in! Toch voor de zekerheid maar wat olie er ingegooid, en het lampje ging uit. Stukje snelweg gepakt enten tussen hoge sneeuwwallen door richting Davos. Tsjonge wat is hier een sneeuw gevallen. Er ligt gewoon een hele dikke witte deken over Zwitserland. In Davos aangekomen parkeerden wij onze Jag pontificaal voor de ski-hut en probeerden wij zo een aantal dames zo gek te krijgen om met ons op de motorkap te knuffelen. Dat ging niet zo gemakkelijk tot dat de alpenzusjes voorbij liepen en die hebben ervoor gezorgd dat ook onze laatste opdracht is gelukt. Ook onze zelfgemaakte chocoladeletters werden goedgekeurd, en zo komt het dat we ook vandaag de volle 10 punten hebben gescoord. We doen dus nog steeds mee voor de prijzen. Over prijzen gesproken, Davos is niet goedkoop, allemachtig! Morgen verder naar Solden, kiekn hoe ut doar is.

1. Rene Belderbos:
    15 februari 2012
    Dag 2 ... het niveau daalt ... zienderogen. Hoe lang moeten jullie nog? ;-)
  2. Andra:
    15 februari 2012
    leuk te volgen hoor vanaf Sint Maarten bij 30 graden! Vindingrijk genoeg jullie met zijn drieën. Ga voor de hoofdprijs! Succes