Dag 1 Hardenberg - Freiburg

13 februari 2012 - Freiburg im Breisgau, Duitsland

We ontvingen onze eerste 5 opdrachten. Deze waren niet makkelijk. We zijn op zoek naar foto's van 3 plaatsnaamborden. Opdracht 1: wat zegt Simon als je hem vraagt: wie zingt : warme winter? Opdracht: 2: je krijgt pech onderweg. 3: maak een foto van het plaatsnaambord van de geboorteplaats van een beroemde dame die kortstondig een relatie had met een bekende formule 1 baas. Daarnaast moesten we nog op zoek naar twee andere foto's. Maak een foto van de eikenhouten versie van de notre dame. En maak een foto van de anus van een duitse herder. De herder moet levend zijn en een staart is geen anus!

Gelukkig hebben we een IPad met internet aan boord en samen met het thuisfront (bedankt Angeli) kregen we steeds meer grip op de antwoorden. Zo bleek vraag 2 het dorpje pech te zijn en 40 km verder lag het dorpje Nickenich. Wat het antwoord was op vraag 1. In dit dorpje kwamen we ook 2 herdershonden tegen. Dat valse kreng liet zich niet gemakkelijk zijn anus op de gevoelige plaat zetten, maar doordat Ronald zich bijna liet bijten, ging de staart omhoog en kon Allie sterk ingezoomd de foto maken. Heidi Klum bleek ooit gerotzooid te hebben met Flavio Briatore en was geboren in het plaatsje Bergisch Gladbach. In dit plaatsje hebben we ook nog een nieuwe ruitenwisser gescoord bij de plaatselijke (Nederlands sprekende) Jaguar dealer. 4 uit 5 nog 1 te gaan. We maakten nog wat kilometers en probeerden bij een rastatte nog wat collega Carbagerunners uit te horen, maar niemand had een idee waar we de eikenhouten Notre Dame konden vinden. Op weg naar Freiburg googelde Jaap zich een ongeluk en Oui hoor, op een Franse site bleek net over de grens een stadje te bestaan "Du Chene" (eiken hout) in het Frans met een kerkje JAWEL, Notre Dame. 5 uit 5! Absoluut geen slechte score voor een eerste dag. Met een big smile op pad naar Freiburg. En na controle bleek dat we alles goed hadden! Op dat moment met nog 1 andere deelnemer. We staan dus aan kop na de eerste dag. Dit hebben we gevierd bij de pizzeria en met 3 halve liters bier en moe maar zeer voldaan gaan we nu lekker slapen. Tot morgen we hebben er nu al zin aan op naar Davos!

1. onno:
    14 februari 2012
    He mannen, super de 1e dag ! Ga zo door . Zie het verslag weer graag tegemoet .
  2. Rene Belderbos:
    15 februari 2012
    Geweldig! Goed bezig zo te zien. Leuke opdrachten, ben benieuwd wat er nog meer verzonnen is/wordt. Good luck!!