Dag 4 Solden - Cortina d Ampezzo

16 februari 2012 - Cortina d'Ampezzo, Italië

Vanmorgen om 06.30 deden de wekkers van Jaap en Ronald een wedstrijdje van wie er het eerst op mocht staan. Geluk voor mij, kon ik nog lekker even blijven liggen. Toch deruit, lekker ontbijten met alles er op en er aan. Daar kunnen die Zwitsers nog wat van leren. Op tijd weg om de opdrachten goed te kunnen maken. Vandaag trakteerden ze ons op de volgende opdrachten: 1) maak een foto van je auto in een zelfgemaakte iglo. 2) Maak een foto van je auto naast een pistenbully. 3) Plas de merknaam van je auto in de sneeuw en maak daar een foto van. 4) Maak een foto van een van je teamleden voorgetrokken door, en skieend achter je auto. 5) Maak een sneeuwpop op het dak van je auto die minimaal zo groot is als je kleinste teamlid.

We probeerden eerst in Solden de opdracht van de pistenbully te realiseren, en om een sneeuwpop op het dak van de auto te maken maar beide lukten niet. de bully's waren allemaal boven op de pistes en de eerste de beste bol sneeuw deukte het dak al in, dus daar moesten we nog even over nadenken. Dan maar op weg naar Cortina d'Ampezzo. We besloten de uitgestippelde route te negeren vanwege de vreselijke sneeuwval van de vorige dag dus over de snelweg, brennerpas richting Italië. Onderweg bij een skilift was een hele grote parkeerplaats waar we Jaap met een groot touw voorttrokken op de ski's. Als  je met drie man bent en je drinkt genoeg, kun je prima halverwege de brennerpas, Jaguar in de sneeuw plassen. De laatste letters geholpen door een fles appelsap en ook opdracht 2 in de pocket! We schoten flink op we waren al om 13.30 uur in Italië. En besloten toen om toch een stuk van de voorgeschreven route weer op te pikken. We moesten tenslotte nog op de foto met een pistenbully. Prachtige route slingerend door de bergen, weer met de meest mooie dorpjes. En het was ook nog prachtig weer. We gingen lunchen bij een skipiste op zo'n 2000 meter hoogte en vroegen daar waar de bully's  waren en we kregen de perfecte tip 2 km verderop in een dorpje stonden er zelfs 2. We moesten wel de sneeuwkettingen gebruiken om met onze auto de piste te op te kunnen rijden. Mensen stonden wel raar te kijken. Maar dat vonden we natuurlijk alleen maar leuk. opdracht 3 ook klaar.
We besloten om de opdracht van de iglo voor de auto niet te doen, ook al heb je nog zoveel sneeuw, een auto van 6 meter in een sneeuwhut krijgen is onbegonnen werk. Dus alleen de sneeuwpop nog, hoe moeten we dat nou eens doen? Jaap kwam op het idee om de sneeuwpop niet rechtop te zetten maar plat op het dak. Dat was de oplossing de roze dildo was een perfecte neus en de muntdropjes prima knopen ogen en mond ( zie de foto ) haha Jaap hing er naast liggen en nu maar hopen dat de organisatie het pikt! Nog 35 km tot Cortina. De finish was onderaan de olympische piste en natuurlijk trokken al die oude barrels weer ontzettend veel bekijks bij de toeristen. Onze antwoorden werden allemaal goedgekeurd, dus ook de sneeuwpop. En weer 8 punten bij ons totaal. Het is niet helemaal duidelijk maar volgens ons zitten we wel bij de eerste 5! Morgen de laatste dag we gaan echt voor de prijzen dat zou toch hartstikke leuk zijn? Het hotel in Cortina is een echt oud familie hotel echt Italiaans en we treffen hier ook nog eens 9 Carbagerun teams aan dus dat wordt vast gezellig vanavond. Tot morgen à diamo!

1. Marcel Visscher:
    16 februari 2012
    Leuke verhalen. Goed bezig! Veel plezier nog daar!
  2. onno:
    Succes vandaag !!! Op naar de 1e plaats
  3. Karin Spijkerman-Hogenkamp:
    17 februari 2012
    Hoop dat jullie niet stranden in het zicht van de finish. Succes vandaag.
  4. Jannie:
    17 februari 2012
    Bijna aan de finish zo te zien. Voor het bier gaat vloeien graag een update schrijven. We genieten allemaal mee.
  5. Karin Spijkerman-Hogenkamp:
    17 februari 2012
    pas op voor Lawine gevaar!
  6. Jan en Lia koers:
    17 februari 2012
    Klinkt gezellig allemaal. Nog veel plezier !
  7. Constant:
    17 februari 2012
    Hartstikke gaaf, jullie hebben gewonnen, hoorde ik.
    Super avontuur, mooie verhalen, nu maar snel vieren en bijkomen. Of andersom.... nou ja zie maar. Gruss Gott und viel Spass.....
  8. rob bats:
    18 februari 2012
    leuk om te volgen, ben nu benieuwd wat jullie vandaag aan het doen zijn......warme groet uit Sint Maarten! Rob